cena 57,85 zł.
nuty.pl
|
Kowalska Małgorzata
ABC historii muzyki
Ilość stron: | 696 |
Format: | 173 x 244 |
Wersja językowa: | polska |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Kod produktu: | NPL052282 |
Obszerna praca systematyzująca wiedzę z zakresu historii muzyki, stanowi jedno z możliwych ujęć historii muzyki w zarysie.
Spis treści: Przedmowa Prolog Historia muzyki jako nauka Periodyzacja dziejów muzyki Początki muzyki Starożytność Grecja Znaczenie Grecji w obszarze kultur starożytnych System dźwiękowy i notacyjny Instrumenty muzyczne Formy i gatunki Zabytki muzyczne Rzym Izrael Kultura muzyczna w innych ośrodkach Średniowiecze Periodyzacja epoki średniowiecza. Rola Kościoła w średniowiecznej Europie Monodia żredniowieczna - chorał gregoriański Geneza i zakres nazwy "Chorał gregoriański" Cechy chorału gregoriańskiego Msza Oficjum Tropy i sekwencje Dramat liturgiczny Systematyka śpiewów chorałowych Muzyka świecka wczesnego średniowiecza Kościoła wschodniego Początki wielogłosowości europejskiej - organum Ars antiqua Geneza nazwy. Ewolucja organum. Klauzula, konduktus Początki motetu średniowiecznego Rozwój notacji Muzyka świecka - trubadurzy i truwerzy Ars nowa Ośrodki, twórcy, gatunki, rozwój notacji menzuralnej Motet izorytmiczny Wielogłosowa msza cykliczna Muzyka świecka Linearyzm polifonii średniowiecznej Teoria muzyki w średniowieczu Między średniowieczem a renesansem - okres burgundzki Muzyka polska w średniowieczu Kultura muzyczna w Polsce pogańskiej W kręgu chorału gregoriańskiego Ars antiqua w muzyce polskiej Polska ars nova Na przełomie średniowiecza i renesansu Renesans Odrodzenie czy nowa epoka w muzyce? Geneza nazwy epoki, granice czasowe, ośrodki twórcy Ogólna charakterystyka epoki renesansu Muzyka religijna - podstawowe formy i najwybitniejsi twórcy Motet Msza Kanon Świecka muzyka wokalna Pieśń Madrygał Muzyka instrumentalna Renesans w muzyce polskiej Polska kultura muzyczna w XVI wieku a europejski uniwersalizm sztuki Organizacja życia muzycznego w XVI-wiecznej Polsce Teoria muzyki w 1.połowie XVI wieku Twórczość muzyczna w XVI wieku Tabulatury organowe z 1.połowy XVI wieku Msze i motety w 2. połowie XVI wieku Pieśń w 2. połowie XVI wieku Muzyka instrumentalna Twórczość Mikołaja Zieleńskiego Barok Geneza nazwy epoki, granice czasowe, periodyzacja Barokowa sztuka akompaniamentu improwizowanego - basso continuo Formy i gatunki barokowe Przemiany tonalne i temperacja stroju muzycznego Muzyka wokalno - instrumentalna Opera Oratorium Pasja Kantata Angielski anthem Msza Muzyka instrumentalna Rozwój instrumentarium. Nowe funkcje instrumentów. Formy, gatunki Sonata Concerto grosso Koncert solowy Suita Wariacyjność w muzyce baroku Fascynacja polifonią instrumentalną Dwie największe indywidualności epoki baroku - Bach i Händel Johann Sebastian Bach Utwory wokalno-instrumentalne Utwory instrumentalne Georg Fridrich Händel Utwory wokalno-instrumentalne Utwory instrumentalne Muzyka polskiego baroku Główne zagadnienia - uwarunkowania historyczne, ośrodki, organizacja życia muzycznego, styl dawny i nowy Twórczość wokalno-instrumentalna Twórczość instrumentalna Przełom Baroku i Klasycyzmu Specyficzne przemiany stylistyczne Twórczość operowa Muzyka klawesynistów francuskich Klawesynowa twórczość Domenika Scarlattiego Twórczość synów Johanna Sebastiana Bacha Szkoły przedklasyczne Klasycyzm Założenia estetyczne i cechy klasycyzmu w muzyce Reforma operowa Christopha Willibalda Glucka Klasycy wiedeńscy Muzyka instrumentalna Symfonia Gatunki kameralne Koncert instrumentalny Sonata fortepianowa Temat z wariacjami i technika wariacyjna Muzyka wokalno-instrumentalna Kompozytorzy współcześni klasykom wiedeńskim Klasycyzm w muzyce polskiej Warunki życia muzycznego w Polsce w 2. połowie XVIIII wieku Muzyka sceniczna Muzyka religijna Pieśni i kantaty świeckie Muzyja instrumentalna Szkolnictwo w Polsce w 2. połowie XVIII wieku i na początku XIX wieku Polska kultura muzyczna w początkach w początkach XIX wieku. U progu romantyzmu Józef Elsner, Karol Kurpiński Inni kompozytorzy Romantyzm Romantyzm w sztuce XIX wieku Cechy warsztatu kompozytorskiego. Harmonika i instrumentacja Fazy rozwoju muzyki w XIX wieku. Różnorodność muzyki romantycznej Kompozytorzy XIX w. Formy i gatunki solowe w romantyzmie Pieśń solowa z towarzyszeniem fortepianu Miniatura instrumentalna Sonata. Wielkie formy solowe Muzyka kameralna Twórczość orkiestrowa Kontynuacja tradycji klasycznych w symfonii Programowa muzyka symfoniczna Koncert instrumentalny i inne formy solowe z udziałem orkiestry Opera i inne formy sceniczne Ogólna charaktestyka Francja Włochy Niemcy Dramat muzyczny Wagnera i idea Gesamtkunstwerk Kraje słowiańskie Wielkie formy wokalno instrumentalne Oblicze muzyki w ostatnich dekadach XIX wieku Romantyzm w muzyce polskiej Warunki życia muzycznego w Polsce w XIX wieku Fryderyk Chopin Polscy twórcy romantyczni w 1. połowie XIX wieku Stanisław Moniuszko Wiolonistyka w twórczości Henryka Wieniawskiego Dwutorowość rozwoju muzyki polskiej w 2. połowie XIX wieku Kompozytorzy Młodej Polski XX wiek Uwagi ogólne Impresjonizm Ekspresjonizm Dodekafonia Syntezy stylistyczne po I wojnie światowej Muzyka w Europie Igor strawiński Kompozytorzy francuscy Kompozytorzy włoscy Kompozytorzy niemieccy Béla Bartók Kompozytorzy czescy Siergiej Prokofiew i inni twórcy rosyjscy Muzyka angielska Muzyka amerykańska Olivier Messiaen i jego uczniowie. Serializm i aleatoryzm Muzyka wykorzystująca nowe technologie produkowania i nagrywania efektów akustycznych Zmierzch partytury? Postmodernizm Muzyka polska Karol Szymanowski Muzyka polska w latach międzywojennych W kręgu dawnych tradycji Nowe kierunki Muzyka polska w czasie II wojny światowej i w pierwszych latach po wojnie Muzyka polska po 1956 roku Graży Bacewicz Witold Lutosławski Kazimierz Serocki Tadeusz Baird Włodzimierz Kotoński Krzysztof Penderecki Wojciech Kilar Henryk Mikołaj Górecki Bogusław Schaeffer Inni twórcy Kompozytorzy polscy na emigracji Epilog Bibliografia Indeks osób
|